Week #1 – På Tide Med Ny Ting – Norsk Blogginnlegg

Hei på deg!
Jeg heter Nelda, som du kanskje legger merke til når du kommer hit og ser på titelen av denne bloggen. Dette er min første blogginnlegg på norsk. Vanligvis skriver jeg på engelsk, for det er lett for alle å forstå, synes jeg. Men denne uken har jeg begynt med en ny utfordring – jeg utfordrer meg selv å gjøre en ny ting hver uke, inspirert av noen blogger som gjør samme ting (ganske masse egentlig, hvis du googler det). Og jeg har bestemt at min første nye ting denne uken er å skrive min første blogginnlegg på norsk. Desverre lover jeg ikke at jeg skal gjøre det ofte, for å være ærlig.

Jeg har ikke forberedt dette på forhånd, altså kommer jeg bare på nettet, åpnet min wordpress og bingo! vi får se hvor lenge jeg gjør dette 😉

Hvis det er første gang du er her på besøk, litt om meg, jeg er indonesisk og har vært her i Norge 14 måneder. Norsk må jeg lære, fordi jeg bor jo her, ikke sant? Det er moro, men det kan også være litt vanskelig, særlig når det er forskjellige måter hvordan man snakker, det kommer på hvilket området i Norge man kommer fra. Uff…
Jeg bor i Trøndelag, men blitt trøndersk ikke helt jeg, nei 😛 æ snakka itj trøndersk, nei. Kjøttkaker spiser jeg ikke heller 🙂

Her jobber jeg, men det er ikke det som jeg liker å snakke om i min blogg. Hva jeg gjør i min fritid blir det kanskje mer spennende å snakke om, eller? Når Adresseavisen kommer, slipper jeg ikke å lese Kultur og meninger avisdel. Jeg liker musikk og film, og det er masse film festivaler her i Norge og Europa at man kan bare dra dit for å delta, herregud, så spennende. Samme med musikkfestivaler, her om sommeren er det masse masse valg. Så langt har jeg vært på 3 filmfestivaler her i Norge (Film fra Sør i Oslo, Tromsø International Film festival og Kosmorama Trondheim), en av min utfordringer er å besøke nye filmfestivaler, enten i Norge eller i andre land. Og med musikkfestivaler, jeg håper at jeg kan besøke i det minste 2 av dem i år. Krysse fingrene! Æ glær mæ 🙂

Å i min fritid tar jeg også bilder med instagram, bare av og til. Og her en av de bildene jeg har tatt. Forresten, har noen av dere som har blitt fulgt av Russene, hvorfor det er masse av dem som liker å følge folk? Jeg lurer bare…
Vær så god…

Og dette er en musikkvideo som jeg hører på akkuratt nå. Fra 500 days of Summer film, ja, er det ikke bra film, og dette er bra sang, synes du?

Det er mindre enn en time nå, så hva synes du folkens? Min norsk lærer er ikke her for å rette dette, så slipper jeg av å bli rettet. Men allikevel håper jeg at du forstår hva jeg her skriver 🙂

God sommer!

10 thoughts on “Week #1 – På Tide Med Ny Ting – Norsk Blogginnlegg

  1. Haks… saya ngerti walau tanpa google translate.. *senaaaang* Walaupun kalo sekilas berasa beda banget sama bahasa Swedia, ternyata kalau dibaca bener-bener nyaris sama yaaa.. cuma beda cara nulisnya aja..

Leave a Reply

